Banholt 28 november

29 november 2018 - Banholt, Nederland

8.00 uur aan het ontbijt, lekker geslapen op goede bedden die ze hier hebben. We spraken af dat we eerst lekker de ochtend met geneuzel door brengen en om een uur naar Valkenburg gaan alwaar we de kerstmarkt in de fluweel grot gaan bezoeken. Na dat we de auto op het parkeerterrein berkelplein, hebben neergezet zijn we naar de grot gelopen. Het was niet druk en hoefden niet te wachten bij de kassa ( intree 7 euro pp). We konden ook meteen naar binnen het was niet druk. Wat was het weer leuk om weer eens de echte sfeer te zien en mee te maken. Na wat heen en weer te hebben gelopen zagen we een stand waar ze plastic kerst kleden verkochten ( 5 euro per meter) we hebben daar 3 meter van gekocht. Helaas had de beste man geen stok meer om het op te rollen en dus liep ik met een rol kerstkleed door Valkenburg. We hebben nog wat gedronken met daarbij op aanraden van de ober een appelstroedel genomen. We zijn hierna na een 20 minuutjes weer weggaan, het is toch wel gauw koud als je stil zit in zo'n grot. De volgende kroeg was in het centrum, leuk was het dat de eigenaar ons nog kon. Het werd tijd om weer richting huis te gaan maar eerst nog even noorbeek aandoen om daar een afzakkertje te nemen , helaas was dat restaurant dicht en zijn verder gegaan naar Meer. Auto op de parkeerplaats gezet en bleek het café dicht te zijn. Wij de heuvel afgelopen naar de Smidse, maar onze ervaring leert ons dat als je wat gedronken heb de heuvel wel erg steil is. Goede raad is duur, An liep verder naar de kroeg en ik terug gelopen om de auto op te halen en geloof me dat was een flinke tippel naar boven.
Toen we weer thuis waren kregen we nog van Lea wat kalkoenfilet, ze hadden een kalkoen van 30 kilo gekregen nl. We gaan hiervan kalkoen schnitzel van maken. We hebben een heerlijke dag gehad.