Frankrijk op de brommer.

18 september 2018

Op vrijdag 24 augustus hebben de leden van de Ciao Club 200 km gereden. “We zijn gestart om 07.45 uit Arlon richting liffol- le Grand. Het weer was slecht, regen , maar na een uurtje rijden knapte het weer op. De rit begon met een berg van twaalf procent en dat is niet best voor een ciaotje, maar we hebben het wel gedaan. Na nog enkele bergen te het genomen werd de rit vlakker en schoot het lekker op. Vier uur waren we op de plek van bestemming en zaten we dus vroeg aan een biertje.
Mijn brommer hield zich goed met de nieuwe koppeling. De voorspelling voor wat betreft het weer was een stuk kouder plus minus 15 graden, dus een extra wolletje aan en gaan. Nog twee dagen tot Creuts”, aldus Han Agterhof.
Dag vier was een natte en winderige dag. “We vertrokken om 08.00 richting Avallon. Het was koud, erg koud maar gelukkig is dit niet de eerste keer dat we dit op lange ritten mee hebbengemaakt. Zo dacht ik aan de rit naar Oslo toen hadden we een hele week regen. Maar goed de regenpakken aan en gaan. Na 200 km zijn we om 16.45 uurgearriveerd in Avallon. Na eerst een warme douche, om weer op temperatuur te komen zaten we uit te puffen met een biertje”.
Dag vijf, de rit uit Avallon richting Creuts, 240 km verliep goed mooi weer en de deelnemers hadden goed de vaart er in. "Om half negen vertrokken we en we waren om half vier bij mijn broer IJsbrand en schoonzus Karin. Na een hartelijk ontvangst in A la Belle E'toile, het vakantie verblijf van me broer en schoonzus zaten we al gauw aan een koud biertje. S'avonds een barbecue en konden we gebruik maken van de hot tube, waar ik zelf en André geen gebruik van hebben gemaakt ivm onze zwemmers eczeem, maar Onno wel. Het was al met al een prachtige dag".Dag zes, maandag 27 augustus was een heerlijke rustige dag, "We hebben verschillende Marche gezien, deze zijn super groot hier, Onno en André hebben nog een jas gekocht voor als het koud word, we gaan per slot van rekening weer terug naar Nederland en daar kan het wel eens koud worden. Na nog wat te hebben gesleuteld aan de brommer van André zodat de tassen niet meer tegen de band aan komen, door een simpel montage en de helderheid van onze sleutelaar, Onno, is André weer helemaal blij. Na heerlijk te hebben gegeten zitten we nu bij het kamp vuur heerlijk uit te buiken met zelf gemaakte tia Maria en een bak koffie. Wel warm zo'n kampvuur of zou het van de Tia maria komen?
Morgen krijgen we een rond rit door de regio Creuts van de eigenaar van la Belle E'toile".
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade