Schin op geul Limburg

26 juni 2018 - Schin Op Geul, Nederland

We zijn naar Vaals geweest!  Nee niet naar het drie landenpunt, dat hebben wij westerlingen  wel gezien. Vaals centrum was leuk, de weekmarkt en de winkels waren leuk en erg gezellig. Na nog wat te hebben gedronken zijn we huiswaarts gekeerd. Via Gulpen waar we, je raad het al, genoten hebben van een drankje. S'avonds zijn we met de trein, die reden toen nog, naar Valkenburg gegaan om daar de plaatselijke  Chinees te verblijden. Maar helaas..... dicht, wist die dat we kwamen? Helaas. Gegeten bij café Ritchi's  simpel.... ik een saté en Anneke een diepvries visje, blij dat An nog steeds geen smaak en reuk heeft anders  was er een gratis advies richting keuken gegaan. Maar tochet een prima avond gehad. En dat is ook wel een leuk verhaal.

Voor dat we wilden gaan eten bij de Chinees dronken we eerst nog wat bij onze stamkroeg Amstelhoek, ik bestel een biertje, een Amstelbiertje en neem een slok en zei tegen An " beetje zuur smaakt die" dat klopte  ook want verdrop  zaten mensen die de zelfde ervaring hadden. Het biertje werd met een hoop excus weghaalt en kreeg een nieuwe. Bij het afrekenen vroeg de bar keeper 1 wijn en een biertje?  Ik zei ja en een zuur biertje in de hoop dat ik een biertje voor niks zou krijgen. Misshien zijn er er buite mijn om nog meer slimme mensen, die heb ik dan nu ontmoet, hij zei " die heb je van mij "  ... k.t maar toch niets aan over gehouden van dat zure biertje.